ابعاد روبالشی استاندارد

ابعاد روبالشی استاندارد
  • ابعاد روبالشی استاندارد ۷۰*۵۰ است اما آیا همه مدل روبالشی های موجود در بازار این سایز را دارند؟ دلیل این همه تفاوت قیمت ها در چیست؟

    روبالشی کاربرد بسیار خوبی داشته و کشیدن آن روی بالش سبب می شود تا شما را از شستن مداوم بالش بی نیاز کند. چرا که با شستن روبالشی خود که در هر لحظه فراهم است می تواند نظافت انجام داده و دیگر نیازی به شست و شوی سخت بالش خود ندارید.

    علاوه بر این روبالشی جنبه زیبایی و شیکی نیز داشته و سبب زیبایی دو چندان سرویس خواب و تخت خواب شما خواهد شد.

    اندازه استاندارد بالش

    آنچه در این مقاله می خوانید:

    اندازه استاندارد بالش

    آیا تا به حال از خود پرسیده اید که ابعاد استاندارد برای یک بالش چقدر است؟ یک بالش باید چه ابعاد و چه خصوصیاتی داشته باید تا آن را استاندارد و با کیفیت بدانیم؟

    تمامی این سوالات مواردی است که دانستن آن ها می تواند موثر در انتخاب و خرید بالش باشد.

    دانش خرید بالش یکی از نیارهای اساسی هر فردی می باشد، زیرا بدون استثنا تمامی افراد از بالش استفاده کرده و آن را می توان وسیله ای همگانی برای تمام مردم دانست که هر شخص یکی از آن را داشته و وسیله ای شخصی به شمار می آید.

    چهار عنصر اصلی یک بالش خوب را می توان موارد زیر نامید:

    • شکل بالش که طبق اصول پزشکی باید دارای شیارهایی در وسط باشد تا بتوان تکیه گاه مناسبی برای گردن باشد.
    • ارتفاع بالش نیز مبحث مهمی می باشد زیرا بالش هایی با ارتفاع کم و یا زیاد می توانند سبب گرفتگی و یا دردهای مزمن گردن شوند.

    ارتفاع مناسب بالش هم می تواند پارامتر موثر در اکسیژن رسانی مناسب در بدن باشد. وقتی سر در موقعیت مناسبی قرار بگیرد، دستورات درستی از سمت مغز به دیگر بخش ها ارسال می شود.

    • مواد به کار رفته در تولید بالش نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و استفاده از متریال طبیعی  و نرم بهتر بودذه و در میان مردم نیز محبوب تر است.
    • ابعاد بالش یکی دیگر از این موارد است که باید اصولی طراحی شود.

    بالش ها و روبالشی ها در بازار امروزی، در سایزهای متفاوت برای مصارف گوناگون ارائه می شود. ابعاد روبالشی استاندارد ۷۰*۵۰ سانتیمتر هستند که برای اکثر بالش ها قابل استفاده می باشند.

    اندازه استاندارد بالش

    پارچه های تولید روبالشی

    انتخاب یک روبالشی با کیفیت و زیبا بسیار مهم می باشد زیرا علاوه بر حفظ سلامت پوست و مو که مهم ترین فاکتور آن است، می تواند در شیکی اتاق خواب و سرویس خواب شما تاثیر به سزایی بگذارد.

    تنوع پارچه های ارائه شده در صنعت نساجی، عاملی بر افزایش تنوع در تولیدات کالای خواب و محصولی مانند روبالشی شده است.

    انواع پارچه که برای دوخت کالای خواب از جمله روبالشی مناسب هستند می توان به :

    • پارچه ساتن
    • ابریشم
    • نخی
    • مخمل

    و …. اشاره نمود.

    پارچه های ابریشم و مخمل از جمله پارچه های مجلسی به شمار می رود که در دوخت کالاهای خواب شیک و اصطلاحا کالای خواب عروس کاربرد بیشتری دارد . این پارچه ها بافتی نرم و لطیف داشته و از لحاظ کیفیت سرآمد هستند. قیمت بالای این نوع روبالشی سبب شده تا مصرف کنندگان آن ها، افرادی خاص باشند.

    پارچه های ساتن نیز جزو پارچه های شیک محسوب می شود اما درصد کیفیت و قیمت آن نسبت به پارچه های ابریشمی و مخمل پایین تر می باشد و مناسب برای افرادی است که می خواهند با هرینه کمتر صاحب یک روبالشی شیک شوند.

    اما انواع روبالشی نخی بسیار مناسب برای استفاده روزانه بوده و اگر جنس نخ طبیعی باشد می تواند علاوه بر داشتن بافتی سبک و لطیف تضمین کننده سلامت پوست و مو شما باشد.

    خصوصیات یک روبالشی مرغوب

    خصوصیات یک روبالشی مرغوب

    روبالشی عضوی جدایی ناپذیر از ست کامل روتختی و کالای خواب بوده و همواره به همراه ملحفه وجود دارد.

    روبالشی با کیفیت و مرغوب باید ویژگی های متعددی را شامل شود و از آن جا که به طور مستقیم با پوست و موی شما سرو کار دارد، بخش مهمی از کالای خواب به شمار می آید.

    استفاده از روبالشی های نامرغوب و با جنس های بی کیفیت می تواند سلامت پوست و مو را به مخاطره اندازد.

    انتخاب روبالشی نامناسب می تواند مشکلات پوستی عدیده ای را ایجاد نماید. ریزش مو هم یکی از این مشکلاتی است که به دلیل انتخاب های نامناسب ایجاد می شود.

    یک روبالشی خوب باید ویژگی های متعددی را داشته باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

    • یک روبالشی خوب باید کاملا نرم و لطیف بوده تا در هنگام خواب و قرار گرفتن سر بر روی آن احساس آرامش وصف ناپذیری به شما دست بدهد. از این طریق بتوانید خوابی آرامش بخش را در طول شب تجربه کنید.
    • جنس پارچه نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده که در بالا به آن اشاره شده و انواع جنس ها نامبرده شد. ولی باید گفت پارچه مرغوب برای روبالشی باید سریع چروک نشده و جنس پشت و روی آن کاملا با هم مطابقت داشته باشد.
    • شست و شوی آسان نیز امر مهمی می باشد، زیرا شستن بالش سخت بوده و برای نظافت باید روبالشی را شست. از این رو داشتن روبالشی با شست و شوی اسان که رنگ پس ندهد از واجبات می باشد.

    البته جالب است بدانید همین شست و شوی روبالشی و تمیز نگه داشتن آن می تواند تاثیر به سزایی در سلامت پوست و مو داشته باشد. زیرا استفاده از انواع روبالشی کثیف می تواند سبب آکنه های پوستی و موخوره های شدیدی شود.

    مدل های مختلف روبالشی

    مدل های مختلف روبالشی

    اگر بخواهیم به معرفی مدل های متنوع روبالشی اقدام نماییم، می توان موارد زیر را نام برد:

    1. مخمل
    2. نخی
    3. چاپی
    4. ژله ای
    5. حوله ای
    6. پنبه دوز

    در خصوص روبالشی نیز همین امر صدق کرده و شاهد مدل ها و طرح های مختلفی از آن هستیم. تفاوت در جنس و پارچه مورد استفاده و نحوه دوخت، می تواند عامل اصلی در تفاوت قیمت ها باشد.

    امروزه انواعی از روبالشی های دو رو، یک رو، طرح دار، ساده و … را در بازارهای فروش شاهد هستیم که همه زیبایی منحصر به فردی داشته و متناسب با سلیقه افراد مختلف است.

    امتیاز شما به این مقاله

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مدیر فروش
    نیره آشوری
    مدیر فروش
    09125824399