ایا بالش پر را میتوان شست

ایا بالش پر را میتوان شست
  • ایا بالش پر را میتوان شست ؟ این سوال بدون شک برای افراد زیادی پیش آمده. برای شستشوی بالش با دست و لباسشویی، مراحل مشخصی وجود دارد.

    بالش ها به عنوان ضروری ترین وسیله خواب هستند که تولید آن ها با الیاف مختلفی انجام می شود. پر به عنوان یکی از پرخاصیت ترین الیافی محسوب می شود که برای پر کردن بالش مورد استفاده قرار می گیرد. به منظور طول عمر بیشتر بالش ها، نیاز به شستشوی مناسب آن می باشد که در ادامه، مراحل آن به شما توضیح داده می شود.

    علت بوی بد بالش پر

    آنچه در این مقاله می خوانید:

    علت بوی بد بالش پر

    بالش پر با توجه به این که از پرهای طبیعی پر شده اند، گاها پیش می آید که بوی نامطبوعی دارند. این بو می تواند دلایل متعددی داشته باشد و راه های گوناگونی برای رفع آن وجود دارد.

    1. شستشوی نامناسب پر قبل از استفاده می تواند یکی از اصلی ترین دلایل بوی بد باشد. با توجه به این که به هنگام جدا کردن پر از بدن پرنده، خون و بافت بدن پرنده ممکن است روی پر باقی بماند. این ها سبب جذب باکتری ها و عوامل بیماری زا می شوند. پس طبیعی است که بوی نامطبوعی هم ایجاد کنند. این بو می تواند خواب و استراحت را هم مختل نماید.
    2. خشک کردن هم مسئله مهمی است که باید با دقت انجام شود در غیر این صورت، باز هم شاهد ایجاد بوی نامطبوع در بالش ها خواهیم بود. نور خورشید را می توان بهترین راه برای خشک کردن پر دانست. باید دقت نمود که طی فرایند خشک کردن، هیچ گونه رطوبتی در کار باقی نماند.
    3. استفاده طولانی از بالش ها هم به عنوان عامل اصلی دیگری است که می تواند در ایجاد بوی نامطبوع موثر باشد. شستشوی دوره ای بالش ها نکته ای است که همواره باید مورد توجه قرار بگیرد. انجام اصولی شستشوی بالش های پر علاوه بر این که کمک می کند تا بو از بین برود، خواص و فواید زیادی را منتقل می نماید.

    بالش پر

    ایا بالش پر را میتوان شست

    پاسخ این سوال مثبت بوده و شما این امکان را دارید که بالش های خود را هر چند وقت یکبار بشورید. این امر باید اصولی انجام پذیرد تا از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری کند. روش های شستن بالش شامل:

    • دستی
    • ماشینی

    بالش ها چه از جنس پر باشند یا هر الیاف دیگری، سالیانه باید حداقل یکبار شسته شوند. چربی صورت و مو، لوازم آرایشی و آلودگی های دیگر هم از انواع مواردی هستند که باید پاک شوند. اصلی ترین مراحلی که برای شستشو با لباسشویی باید رعایت شود عبارتند از:

    1. خارج کردن رویه
    2. چک کردن سلامت بالش
    3. قراردادن مناسب داخل لباسشویی
    4. شوینده ملایم
    5. تنظیم دمای مناسب
    6. تکرار
    7. خشک کردن

    در مرحله اول، هدف، شستشوی کامل الیاف داخلی و همچنین جلوگیری از رنگ گرفتگی الیاف می باشد. پس رویه های ضخیم و رنگی را حتما خارج کنید. رویه اصلی بالش نباید پارگی و زدگی داشته باشد. در غیر این صورت پرهای داخل آن در لباسشویی پخش می شوند.

    در لباسشویی حتما دو تا بالش قرار دهید چرا که این کار می تواند به حفظ تعادل کمک بسیاری نماید. نکته بعدی در خصوص نوع شوینده های مورد استفاده می باشد که باید غلظت کمی داشته باشند. علاوه بر این، مقدار شوینده مورد استفاده هم کمتر از دیگر زمان ها باشد تا به صورت کامل، در آب کشی پاک شود. آب ولرم و سرد بهترین دما برای شستشو می باشد.استفاده از آب داغ، باعث نابودی حشرات می شود. افت کیفیت الیاف هم در نتیجه این کار ایجاد می شود.

    برای اطمینان از از بین رفتن آلودگی ها و شوینده باقی مانده می توانید از تکرار شستشو و آبکشی استفاده نمایید. استفاده از خشک کن لباسشویی می تواند تا حد زیادی به خشک کردن کمک نماید. اما برای اطمینان بیشتر، پیشنهاد می کنیم حتما در معرض آفتاب هم قرار دهید.

    طرز شستن بالش پر با دست

    طرز شستن بالش پر با دست

    اگر تصمیم به این دارید که بالش های خود را به صورت دستی بشورید، مراحل اول و دوم قبل را انجام دهید. حال برسیم به مابقی مراحل.

    • از آب سرد یا ولرم به همراه یک شوینده مناسب برای شستن استفاده کنید. از پودر هم می توانید استفاده کنید و بعد داخل آب حل نمایید تا داخل بالش باقی نماند.
    • بالش را داخل یک لگن گذاشته سپس یک نواخت چنگ بزنید.
    • خشک کردن بالش به روش سنتی، نیاز به استفاده از دو حوله خشک و تمیز دارد. در مرحله آخر هم بالش را در معرض آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شود.

    سوالات متداول
    1. آیا امکان خرید بالش پر مرغ به شکل عمده وجود دارد؟

    بلکه شرکت پاندا تولید کننده انواع بالش های پر، الیاف مصنوعی و … می باشد.

    امتیاز شما به این مقاله

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    4 دیدگاه دربارهٔ «ایا بالش پر را میتوان شست»

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مدیر فروش
    نیره آشوری
    مدیر فروش
    09125824399