بهترین تشک برای زخم بستر

بهترین تشک برای زخم بستر
  • آیا از انواع تشک موجود در بازارهای فروش و مدل ها و کارایی های متنوع آن ها اطلاع دارید؟ آیا می دانید کدام تشک برای چه فردی و با چه ویژگی هایی باید استفاده شود؟

    بسیاری از افراد وقتی اسم تشک می آید فقط به یاد انواع تشک خوشخواب طبی و ا فنری می افتند که عموم مردم به طور روزانه از آن استفاده می می کنند. تشک های مناسب برای افراد بیمار، با تکنولوژی روز، طراحی و عرضه شده اند.

    زخم بستر چیست؟

    آنچه در این مقاله می خوانید:

    زخم بستر چیست؟

    آیا می دانید زخم بستر چیست و چگونه در بدن فرد ایجاد می گردد؟ آیا از راه های درمان آن و یا جلوگیری از پیشرفت آن مطلع هستید؟

    هنگامی که فردی بخواهد به طور مداوم و متوالی در بستر بماند به دلیل وارد آمدن فشار به پوست و بافت های بدن و نرسیدن اکسیژن به تمامی بافت ها،بدن دچار انواع سوزش، خارش، زخم و … می شود که به تمامی موارد فوق زخم بستر می گویند.

    البته علت اصلی زخم بستر نرسیدن مواد مغذی از راه هوا و نفس کشیدن پوست است. در موارد خفیف تا شدید می تواند بافت های پوست چون درم، اپیدرم، ماهیچه و در نهایت پوست را درگیر کند.

    زخم بستر انواع خفیف و شدید داشته که در موارد خفیف که در مدت زمان دو هفته ثابت ماندن بدن در یک حالت ایجاد می گردد. راه های درمانی وجود داشته ولی در موارد شدیدی تر بافت های پوست به شدت آسیب دیده و درمان آن دچار مشکل خواهد شد.

    برای درمان زخم بستر تنها می توان فرد را تمیز نگه داشته و از وسایل پانسمان استفاده نمود. همچنین استفاده از کالای خواب مخصوص نیز در این زمینه تاثیر به سزایی دارد.

    انواع تشک مواج و ویژگی های آن

    انواع تشک مواج و ویژگی های آن

    نام دیگر تشک های ضد زخم بستر تشک مواج می باشد. این تشک ها به گونه ای طراحی شده اند که زیر نظر پزشکان و کاملا طبی بوده و می تواند برای افرادی که دچار زخم بستر هستند مناسب باشد.

    محصول فوق معمولا قابلیت نصب بر روی تخت، ویلچر و صندلی را دارند تا بدن را از وارد آمدن فشار روی منطقه مورد نظر محافظت کنند.

    تشک های مواج به دو دسته تقسیم می شوند:

    1. تشک هایی با فناوری بالا که که با توجه به نیاز بیمار پر و خالی شده و قابلیت تنظیم دارد.
    2. تشک هایی با فناوری پایین که از موادی چون فیبر، ژل و برخی متریال دیگر تولید شده اند. پس قابلیت تنظیم وجود ندارد.

    که هر فرد بسته به نیاز خود باید نوعی از آن را تهیه نماید.

    که البته باید قبل از خرید به میزان بسترگرا بودن فرد نیز توجه کرد. اگر فردی با آسیب های نخاعی و به اصطلاح ضایعه نخاعی دارید که باید به طور مداوم در تخت و ویلچر خود بماند، استفاده از تشک هایی با فناوری بالا برای آن ها پیشنهاد می شود. زیرا این افراد دیگر قادر به تحرک و ایستادن نبوده و با وجود این تشک می توان اندکی از درد زخم بستر را کاهش داد.

    اما اگر فردی به دلیل بیماری خاص مجبور است مدتی کوتاه در بستر مانده و استراحت کند، استفاده از تشک هایی با فناوری پایی نیز موثر بوده و می تواند کارساز برای جلوگیری از زخم بستر باشد.

    معایب و فواید تشک زخم بستر

    معایب و فواید تشک زخم بستر

    طراحی تشک زخم بستر، صرفا برای افراد بیمار می باشد. فواید این تشک ها برای افراد بیمار و بسترگرا به حدی است که می تواند این عزیزان را از زخم بستر و دردها و عفونت های ناشی از آن مصون نگه دارد.

    تشک های زخم بستر دارای کاربردهای گسترده ای برای بیماران می باشد. تشک فوق می تواند به بهبود وضعیت پوست و عضلات کمک نماید. بنابراین می توان گفت تشکی مطلوب برای معلولین و بیمارانی با طول درمان می باشد.

    البته یکی از معایب و یا می توان گفت تنها عیب آن خطر برق گرفتگی می باشد و غیر از آن ضرر دیگری نداشته و تشکی ایده آل برای افراد بیمار می باشد.

    تشک مواج بیمارستانی

    تشک مواج بیمارستانی و خانگی چیست؟

    محصول فوق در قالب ها و طرح های مختلفی طراحی می شوند.

    1. بیمارستانی
    2. خانگی

    این نوع تشک ها، انواع مختلفی دارد که در این جا به توضیح آن خواهیم پرداخت.

    • تشک مواج تخم مرغی:

    این تشک ها ساده ترین نوع تشک مواج هستند، نام دیگر آن زنبوری است. اگر فردی قرار است برای مدتی کوتاه در بستر بماند استفاده از این تشک کفایت میکند. می تواند فرد را از آسیب زخم بستر در امان نگه دارد. ولی برای افرادی با درجه های بالای زخم بستر کارایی نداشته و توصیه نمی گردد.

    طراحی تشک های فوق برای افراد با وزن کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم مناسب می باشد. هوای موجود در تشک هم به جلوگیری از تعریق کمک می کند.

    • تشک مواج سلولی:

    این مدل از تشک پیشرفته تر از انواع تخم مرغی می باشند. برای افرادی که طول درمان آن ها طولانی تر یعنی چیزی حدود ۳ تا ۴ سال است توصیه می گردد. همچنین قابلیت تحمل وزن بالاتری داشته و از کیفیت مطلوب تری برخوردار است.

    تشک مواج سلولی همان طور که از نام آن پیداست چیزی حدود ۱۰ تا ۲۵ لوله در کنار هم دارد. کمپرسور موجود در تشک، برای باد کردن استفاده می شود. به این وسیله می توان از فشار در یک نقطه جلوگیری کرد.

    • تشک مواج لیزری:

    تشک های لیزری انواع پیشرفته تشک مواج هستند. نام دیگر آن ها سنسوری بوده و اغلب کاربرد بیمارستانی دارند.

    سوراخ های ریز و لیزری روی تشک، کمک به جریان هوا نموده است. همین امر از تعریق جلوگیری کرده و میزان زخم بستر را تا حد بالایی کاهش می دهد.

    این تشک ها مجهز به سیستم CPR  هستند. در مواردی که بیمار نیاز به احیا قلبی و یا ماساژ قلبی داشته باشد با تخلیه فوری باد این امکان را فراهم می آورد.

     


    سوالات متداول:
    1. آیا امکان خرید تشک زخم بستر در این مرکز وجود دارد؟

    خیر. این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد.

    امتیاز شما به این مقاله

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    4 دیدگاه دربارهٔ «بهترین تشک برای زخم بستر»

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مدیر فروش
    نیره آشوری
    مدیر فروش
    09125824399