ویژگی های یک روتختی خوب

ویژگی های یک روتختی خوب
  • اکثر افرادی که تصمیم به خرید روتختی دارند، همواره به دنبال این نکته هستند که چه روتختی را می توان درجه یک و خوب نامید و یا یک روتختی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشند.

    اتاق خواب یکی از بخش های مهم منزل به حساب آمده که محلی برای استراحت و ریلکس شدن روح و جسم می باشد. تا بتوان پس از یک روز سخت کاری و دوندگی های روزمره در آن به آرامش رسید.

    تخت یکی از بخش های مهم اتاق خواب است و روتختی زینت بخش آن می باشد که انتخاب یک روتختی شیک و مناسب می تواند دیزاین اتاق خواب شما را صدبرابر زیباتر کرده و دکوراسیون خانه را جذاب تر کند. از این رو انتخاب یک روتختی مناسب فضایی را ایجاد کرده که می تواند دکوراسیون خانه و اتاق خواب شما را از این رو به آن رو کند.

    انواع پارچه روتختی

    آنچه در این مقاله می خوانید:

    انواع پارچه روتختی

    پارچه یکی از مهم ترین و بزرگ ترین بخش های روتختی بوده و پس از الیاف به کار رفته در آن می تواند بخش مهمی را در دوخت یک روتختی ایفا کند.

    البته باید گفت پارچه روتختی در زیبایی و شیکی روتختی تاثیر داشته و مهم ترین چیزی است که چشم ها را مجذوب خود خواهد کرد.

    امروزه پارچه های مختلفی در بازارهای فروش وجود دارد که بسیاری از آن ها برای دوخت انواع روتختی مناسب هستند که از جمله آن ها می توان به :

    • مخمل
    • تترون
    • پلی استر
    • کتان

    و … اشاره کرد.

    به طور مثال مخمل یکی از زیباترین ها برای دوخت انواع روتختی بوده که اغلب از آن برای دوخت روتختی عروس و انواع روتختی مجلسی استفاده می شود. تنوع طرح و رنگ این پارچه به حدی است که چشم ها را مجذوب کرده و از لحاظ کیفیت نیز سرآمد سایرین می باشد، البته باید گفت قیمت آن بالاتر از سایر پارچه ها بوده و از این رو روتختی های مخمل اغلب گران تر از سایرین هستند.

    البته باید گفت تترون نیز یکی از پارچه های شیک جهت دوخت روتختی به شمار می آید اما درجه زیبایی آن پایین تر از مخمل است.

    پلی استر و کتان از پارچه های مقاوم و ضخیمی هستند که در دوخت انواع روتختی کاربرد دارند که اغلب در رنگ هایی ساده تهیه شده ولی جنس آن ها بسیار عالی و با دوام بوده و با خرید این نوع روتختی می توان سال های سال از آن استفاده کرد.

    بهترین مارک روتختی

    بهترین مارک روتختی

    هرگز نمی توان گفت بهترین برند روتختی کدام است. زیرا بازارهای فروش اشباع از مدل ها و طرح های مختلف انواع روتختی ایرانی و خارجی هستند و انتخاب بهتر و بدتر در میان آن ها کار بسیار دشواری می باشد.

    انتخاب روتختی وابستگی مستقیم به سلیقه افراد دارد. جنس و کیفیت هم پارامترهای بعدی مورد توجه برای سفارش یک سرویس خواب خاص خواهد بود.

    برندهای ایرانی و خارجی زیادی در سراسر کشور وجود دارند که با متقاضیان زیادی مواجه بوده و طبق آمار حاصله می توان از فروش بالای انواع روتختی اسپرت، مجلسی، عروس با پارچه و طرح های متنوع خبر داد.

    البته می توان گفت بهترین برند و تولید کننده روتختی آن هایی هستند که از الیاف طبیعی استفاده کرده و پارچه هایی مناسب و سبک دارند. اما باز هم نمی توان انواع روتختی با الیاف مصنوعی را بی کیفیت دانست زیرا نحوه تولید آن ها به صورتی است که بسیار مناسب بوده ومی تواند بسیار با دوام و راحت برای استفاده روزانه در طی سال های متمادی باشد.

    ویژگی های رو تختی درجه یک

    ویژگی های رو تختی درجه یک

    روتختی ها از دو نوع الیاف طبیعی و مصنوعی و یا ترکیبی از این دو تهیه می شوند. پارچه های طبیعی کیفیت بالاتر و طول عمر بالاتری دارند.. صد البته به طبع قیمت آن ها نیز بالاتر بوده و برای خرید باید بهای بیشتری پرداخت کرد.

    در کل می توان گفت علاوه بر الیاف به کار رفته در روتختی وزن آن نیز حائز اهمیت می باشد. زیرا استفاده از روتختی هایی با وزن های سنگین علاوه بر سختی جابه جایی و مرتب کردن مناسب استفاده نمی باشد. خرید روتختی های مجلسی، می تواند با مدل های مخمل و یا میکرو انجام شود.

    همچنین روتختی خوب دارای ویژگی هایی همچون قابلیت شستشوی آسان و طول عمر بالا می باشد.

    اگر بخواهیم از ویژگی های یک روتختی مناسب و درجه یک صحبت کنیم می توان به کیفیت الیاف به کار رفته، نوع پارچه، وزن آن و ابعاد استاندارد اشاره نمود. همه در کنار هم می توانند در کیفیت روتختی تاثیر به سزایی داشته باشند و درجه یک بودن آن را رقم بزنند . برخی از روتختی های قیمت بالا دارای کیفیت های به نسبت بالاتری هم هستند. این یعنی طول عمر بالاتری به همراه دارند.

     انواع مدل های روتختی

    انواع مدل های روتختی

    دسته بندی روتختی ها می تواند بر اساس پارامترهای متعددی انجام شود. این پارامترها شامل:

    1. جنس پارچه
    2. کاربرد
    3. فرایند تولید
    4. قیمت
    5. جنسیت مصرف کنندگان

    به طور مثال روتختی ها از انواع ۴ تکه، ۶ تکه و ۸ تکه تشکیل شده اند. اگر بخواهیم به طور کامل آن را برشماریم شامل:

    • کاور لحاف
    • لحاف
    • ملحفه تشک
    • ملحفه روانداز
    • روبالشتی
    • رو کوسنی
    • بالشت
    • کوسن

    می شود که روتختی هایی با تعداد تکه کمتر تمامی این قطعات را دارا نیستند.

    روتختی های عروس تولید شده امروزی، دارای پرده های ست هستند. ایده جدید در تولید روتختی مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. سرویس های خواب فوق بسیار زیبا بوده و برای افرادی که درصدد ست کردن دکوراسیون اتاق خواب خود هستند، کاملا مناسب می باشد.

    با توجه به این که برخی از مشتریان، طرح های اختصاصی دارند، این نوع روتختی ها را می توانند سفارش دهند. اگر هم زمان برای شما اهمیت دارد، پیشنهاد ما انتخاب مدل روتختی های آماده می باشد.

    امتیاز شما به این مقاله

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مدیر فروش
    نیره آشوری
    مدیر فروش
    09125824399