تشک استاندارد تخت خواب

تشک استاندارد تخت خواب
  • اگر تصمیم به خرید تشک دارید باید از ویژگی های یک تشک خوب مطلع باشید. به راستی یک تشک باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا بتوان آن را تشکی مناسب برای خوابی راحت و محافظ سلامت دانست؟

    اغلب افرادی که به سلامتی خود می اندیشند، حتما از کیفیت خواب در تضمین سلامتی خبر داشته و همه ما می دانیم که برای داشتن یک خواب که تمام خستگی را از تن به در کند باید بدن در حالت استیبل و آرامش قرار بگیرد.

    البته نظرات متفاوتی در خصوص یک تشک خوب وجود دارد که انتخاب نوع آن وابسته به سلیقه و عادت شما دارد و هر فردی باید طبق بدن خود محصول مورد نظر خود را برگزیند.

    اما با توجه به اهمیت خواب در شادابی و سلامتی ، حائز اهمیت است که قبل از خرید انواع تشک تحقیقاتی در این خصوص انجام داده تا محصولی متناسب با نیاز خود را تهیه فرمایید.

    تشک استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

    آنچه در این مقاله می خوانید:

    تشک استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

    استراحت امری بدیهی و صد البته لذت بخش در زندگی روزمره هر فردی بوده و اغلب افراد پس از یک روز سخت کاری به تخت خواب خود پناه می آورند تا تمامی دل مشغولی ها و استرس های کاری را با یک استراحت از بین ببرند.

    اگر قبل از خرید هر محصولی از آن اطلاعات کافی داشته باشیم بی شک ضمن خرید یک محصول با کیفیت نه تنها هزینه و زمان خود را هدر نداده ایم. بلکه می توانیم به نحو احسنت از خرید خود لذت برده و به آرامش برسیم.

    موارد زیادی می تواند استاندارد بودن یک تشک را رقم بزند که از جمله آن ها می توان به:

    • ارتفاع مناسب
    • استفاده از متریال مرغوب
    • طبی بودن

    و …. اشاره نمود که توجه به هریک می تواند در استاندارد بودن تشک تاثیر به سزایی داشته باشد.

     اندازه استاندارد تشک

    اندازه استاندارد تشک چه قدر است؟

    تشک ها بسته به نوع استفاده شما به دو دسته تک نفره و دو نفره تقسیم می شوند که انتخاب آن وابسته به نوع نیاز شما دارد.

    اما باید بدانیم که تشک ها ابعاد استانداردی دارند که در انواع تک نفره و دو نفره کاملا متفاوت می باشد. ابعاد و اندازه بحث مهمی بوده که به اندازه کیفیت و مواد اولیه به کار رفته باید به آن توجه نشان داد.

    تخت خواب ها معمولا ابعاد خاصی داشته و به این گونه نیست که هر تخت خوابی در اندازه ای متفا,ت تولید شود، بنابراین تشک نیز از ابعاد استانداردی برخوردار بوده و که متناسب با تخت خواب شما باشد.

    اما با این حال بهتر است قبل از خرید ابعاد تخت خود را اندازه گیری کرده و سپس ابعاد تشک موردنظر را نیز اندازه بگیرید تا از اندازه آن اطمینان حاصل کنید.

    معمولا استانداردترین سایز برای تشک یک نفره ۲۰۰در ۹۰ سانتی متر است. مناسب برای افرادی است که جثه ها و وزن هایی طبیعی دارند. برای افرادی با جثه بزرگ تر از تشک های دیگری با ابعاد بزرگ تر چون ۲۰۰در۱۲۰ استفاده می شود.

    در تشک دو نفره این سایز متفاوت بوده و متداول ترین آن ۲۰۰در ۱۶۰ و برای افرادی با جثه های بزرگ تر ۲۰۰در۱۸۰ می باشد.

    انتخاب تشک طبی یا خوشخواب

    انتخاب تشک طبی یا خوشخواب

    انتخاب تشک طبی یا خوشخواب براساس اورگونومیک بدنی افراد، متفاوت است. با این حال ما در این جا به چکیده ای از خصوصیات این دو نوع تشک اشاره خواهیم کرد.

    رعایت اصول پزشکی در ساخت تشک ها، مهم ترین مزیت آن ها محسوب می شود. طراحی تشک متناسب با ستون فقرات، برای حفظ سلامتی کمر شما اهمیت داد. تجربه یک خواب راحت با انتخاب یک تشک استاندارد، امکان پذیر می باشد.

    این تشک ها از سایر انواع تولید شده سفت تر بوده و بدون فر می باشند. عده ای از افراد آن را با نام تشک اسفنجی می شناسند.

    نداشتن فنر اولین موردی است که در این مدل به چشم می آید. همین امر سبب می شود تا تشک لغزان نبوده و کاملا سفت و طبی شناخته شود. مناسب ترین نوع برای ستون فقرات و کمر می باشد.

    تقسیم بندی تشک های طبی بر اساس نوع اسفنج و متریال مورد استفاده داخل آن انجام می شود.

    تشک خوشخواب تشکی است که به سفتی انواع طبی نبوده و دارای فنر می باشد. اغلب مردم از این نوع تشک برای تخت خواب خود استفاده می کنند. البته شایان ذکر است که بر خلاف تصور عموئم این تشک ها خیلی نرم به گونه ای که کاملا در آن فرو بروید نبوده و اندکی از انواع طبی نرم تر هستند. استفاده آن برای افراد عادی بدون کمر درد و دردهای عضلانی مزمن توصیه می شود.

    بهترین مدل های تشک برای تخت خواب

    بهترین مدل های تشک برای تخت خواب

    خرید تشک یکی از نیازهای اساسی هر فردی بوده و که باید متناسب با بدن باشد.

    در بازارهای فروش انواع مختلفی از تشک یافت می شود. در این جا به چند نوع آن برای آشنایی شما بال انواع تشک اشاره خواهیم کرد.

    • تشک های فنری:

    شاید تا به حال دیده باشید که بچه ها بر روی تخت خواب خود پریده و در حال بازی هستند. این نوع از تشک ها که مورد توجه بچه ها بوده از نوع فنری می باشد. نوع فنر مورد استفاده هم یکی دیگر از عوامل موثر در تقسیم بندی تشک ها می باشند.

    • تشک با فیبر طبیعی:

    این مدل از تشک را اغلب افراد با انواع طبی اشتباه می گیرند که یکی از دلایل آن سفتی هر دو می باشد. اما جالب است بدانید این تشک اصلا طبی نیستند. استفاده از مواد اولیه طبیعی و گیاهی مهم ترین عامل در افزایش قیمت این نوع تشک ها محسوب می شود.

    • تشک طبی ( بدون فنر):

    عدم استفاده از فنر در این نوع تشک و رعایت استانداردهای پزشکی سبب تمایز آن با دیگر مدل ها شده است. اگر از دردهای عضلانی رنج می برید، می توانید تشک های بدون فنر را برای خود انتخاب نمایید.

    امتیاز شما به این مقاله

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مدیر فروش
    نیره آشوری
    مدیر فروش
    09125824399